BEBEKLER BİR TÜR SEZGİ İLE ÖĞRENİYOR

 



Düzensiz gibi görünen beyin aktivitelerinin bir tür sezgisel öğrenme ile ilişkili olduğu gösteriyor.
**

Bebekler, bir gecede yeni beceriler edindiklerinde anne-babaları şok olur; örneğin aniden yürümeye başlarlar. Araştırmacılara göre ise, bebeklerin beyinleri muhtemelen görevler için (ilk adımları atmadan önce) hazırlanmaktadır.

Penn State araştırmacıları bebeklerin beyinlerindeki elektriksel aktivitelerin elektroensefalografi (EEG)
ile görüntülenemeyen değişimlerini gözlemlemek için yeni bir istatistiksel analiz yöntemi kullanıyorlar.
Çoğu bebeğin, yeni beceriler kazanırken ortaya çıkan düzensiz gibi görünen EEG patlamalarına rağmen sahnen arkasında düzenli bir gelişim olduğu keşfedildi.


Penn State'deki psikoloji profesörü Koraly Perez-Edgar, bugün Child Development (17 Ocak) yayınlanan çalışmanın, bebeklerin gelişimi konusunda uzun süredir devam eden ancak test edilmemiş inançları desteklediğini söyledi.


Perez-Edgar, "Bu sorun, geçen yüzyılın çoğunda psikologları uğraştırmış olan bir sorundur.
Bizim verilerimiz, çocuklarda gözlemlenen davranışların aslında doğrusal olmayan ve katlanarak ilerleyen süreçler ile ortaya çıktığını göstermektedir" dedi. Ancak, gözlemlenen davranışın desteklenmesine yardımcı olan altta yatan kuvvetler doğrusal olabilir. Uzun süredir bu iki şeyin de geçerli olup olmayacağı konusunda bir tartışma vardı."


Ünlü çocuk psikolog Jean Piaget'in, küçük çocukların zamanla ve azar azar geliştiklerini ancak teoriyi test etmenin araştırmacıların istatistiksel analiz araçları ile sınırlı olduğunu söylemişti.
Yeni modelleme yöntemleriyle araştırmacılar, davranışsal gelişimin beyin aktivitesindeki büyümeyle ilişkisini daha iyi incelemeyi başardılar.


Perez Edgar, "Psikologlar, yüzeysel anlamda gelişime atfedilen hızlı patlamaların çok yavaş gelişen mekanizmalar sonucu ortaya çıktığını öne sürmektedirler" demektedir. "Konuşmayı öğrenmek gibi karmaşık süreçlerde, bütün gece bu kelimeleri ezberlemişler gibi görünüyor ancak uzun süre dinliyor, düşünüyor ve işliyorlar."


Altı haftalık toplam 28 bebek, bir yaşına gelene kadar, ayda bir kez denek olarak kullanıldı ​​ve laboratuvara getirildi. Her ziyaret sırasında bebekler, nesne kalıcılığı anlayışını ölçmek için 1950'lerde tasarlanmış "a-not-b task" adlı bir bilişsel teste katıldılar.


Araştırmacılar, her ziyarette bebeklerin EEG'lerini de kayıt altına aldılar. Altı elektrodlu bir başlık, bebeğin kafasına yerleştirildi, her elektrot beynin farklı bölgelerindeki elektriksel aktiviteyi ölçtü.


Bebeklerin çoğunda, ilk veya son aylarda çok fazla gelişme olmamıştır ancak araştırmacılar, EEG'nin yedi ay boyunca sürekli bir artış gösterdiğini tespit etti.


MacNeill, "Bebeklerin çoğu için doğrusal olmayan büyüme eğrisinin en iyi açıklama olduğunu gördük"
demektedirler. "Bu arada, tüm elektrot bölgelerinde belirgin bir lineer değişim olduğunu bulduk. Oksipital lobdaki EEG gücü ile performansı arasında ilişki tespit edildi.

Altı ay sonra oksipital gücü (görme etkinliği ile ilişkilidir) daha düşük seviyede olan bebeklerde test-performansı da daha hızlı artmaktadır "söyledi.
EEG nedir?





KAYNAK

https://medicalxpress.com/news/2018-01-baby-brains-infants-figure.html

Yorumlar